Sortida final postgrau

Havent omplert les dues furgonetes, el grup del postgrau del curs 2021-22 arrenquem cap a la
capital valenciana, on ens espera una agenda carregada de visites interessants.

Quan toquen les 12 del migdia fem la primera parada a Alternacoop, una cooperativa de
mobilitat compartida i foment de Comunitats Energètiques Locals, on ens expliquen l’actualitat
de la cooperativa i els projectes duts a terme. Seguim el divendres amb una visita al Centre de
Cultura Contemporània Octubre, al centre històric de la ciutat de València, on coneixerem
aquesta brutal proposta cultural d’impuls de la cultura i la llengua catalana.
Pels volts de les 3 de la tarda ens trobem amb en Pablo Torró per dinar plegats al Centre Social
Terra, al barri de Benimaclet. En Pablo és activista Valencià i durant el dinar podem compartir
experiències compartides i comparar realitats. Havent dinat seguim al barri de Benimaclet amb
una visita a La Repartidora, llibreria i pol cooperatiu del barri, un projecte amb molta força i
referent a la ciutat.
Durant el que queda de tarda aprofitem per fer cohesió de grup i sopar plegats.

Imatge de grup a La Repartidora de @Violeta Palazón

Dissabte 11 ens reunim primera hora del matí amb en David Segarra al mercat de Russafa. En
David és periodista i documentalista valencià i porta més de 20 anys estudiant i treballant
l’Horta Valenciana. Ha realitzat diferents documentals i escrits sobre aquesta realitat i és un
gran expert en aquest tema. Ens acompanya tot el matí, ensenyant-nos i explicant-nos la
peculiaritat de l’Horta valenciana, des del mercat fins a la visita a l’Horta de Castellar.
A l’hora de dinar anem al poble El Saler, abans però, una parada ràpida a la platja per
refrescar-nos del sol de l’Horta valenciana.

A les 6 de la tarda ens movem a la Fira Alternativa, situada a l’espai verd del llit del Túria. A la
fira hi trobem la presencia de diferents associacions populars i culturals, iniciatives de
l’economia social i alternativa del territori, petites botigues i editorials de llibres, parades
d’artesanes i d’alimentació ecològica i sostenible. Aprofitem l’estada a la fira per trobar-nos
amb en Potxo, de Passet a Passet, una cooperativa d’escola bressol situada prop del barri del
Cabanyal.

L’últim dia de la sortida ens esperen a Las Naves, on ens van convidar a conèixer varis
projectes resultants d’un procés d’innovació social en transició ecològica. Las Naves és un
centre d’innovació social i urbana de la ciutat de València.

Imatge de Las Naves @Violeta Palazón

Un cop acabada la visita pugem de nou a les furgonetes per tornar cap a Sabadell, amb una
experiència més al sarró, plena de projectes interessants i que de ben segur ens han animat a
seguir apostant per l’Economia Social i Solidària.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *